сряда, 17 март 2010 г.

Haters and supporters*

Трябва да започна с това, че не харесвам Бербатов като футболист. Просто не може неговата игра да ме грабне. Това е пояснение за онези, които ще си помислят, че съм му фен или че му се подмазвам. Не съм фен на футболиста Бербатов, а съм фен на човека Бербатов.
Защото той е много прав. Прав е за всичко, което каза в “Haters”, прав е и за всичко, което каза в „Friends and supporters”.
Да, той е на високо, защото там му е мястото. Защото е постигнал това, което много малко българи могат да постигнат. За да се засегне някой от писанията на Бербатов, явно наистина е просто малък човек. И най-лошото е, че обвинява другите за това, че той самия не е постигнал нищо.
Колкото и високомерен да ви се струва Бербатов, помислете вие какви щяхте да сте, ако играехте в Манчестър Юнайтед? Защото преди, където и да споменеш България, всички се сещаха за Стоичков. А сега всички се сещат за Бербатов. Той има право да гледа от високо и да е нависоко. И нашата цел не трябва да е да го плюем, а да се опитаме и ние да стигнем там. Не до Манчестър, а просто до мястото на което можем спокойно да кажем: „Да! Аз постигнах мечтите си и съм горд от това!”
Да! Бербо почти няма важни голове за националния. Да! И аз не помня много добри негови мачове с националната фланелка. Да! Ядосвал съм се много на поредния слаб негов мач.
Помислете обаче, колко инициативи има Бербатов. Колко е помогнал на нуждаещи се.Колко е помагал на младите. Показал е, че е голям човек с голямо сърце и ние трябва да вземем пример от него.
Някой журналисти също го нападнаха. Наричаха го „колега”, „писател” и какво ли още не! Колеги, нека не си избиваме комплексите върху едно от лицата на България.
И ще завърша с нещо, което прочетох в един форум. Фенове спореха. Единият хвърли злобата си върху Берба – „Кой е този Бербатов?”. И другият му отговори така: „А ти кой си? Бербатов го познавам , теб не! Бербатов го гледам по телевизията, а теб не? Бербатов го гледа цял свят, а теб кой те гледа? Дера гърло за Бербатов на стадиона, а теб дори не искам да те видя там. И ти задавам пак въпроса : Бербатов го познава целия свят, а ти кой си?”
*Мразещи и обичащи
Б.р. – превода не е буквален

Няма коментари:

Публикуване на коментар